Självbild….

Jag märker att jag har halkat in i en process gällande min självbild…

Vem är det som jag ser i spegeln? Vem vill jag se i spegeln?

Jag vill se en person som tränar regelbundet och älskar det.

Jag vill se en person som lyssnar lite mera på sina egna behov.

Jag vill se en person som har energin att tänka mera på sitt utseende – vilket jag inte har haft på lång tid…

Jag vill se en person som är nöjd med sin vikt.

Jag vill hitta ett arbete som jag älskar! Helst vill jag arbeta som samtalsterapeut eller dylikt, men har inte hittat vilken väg som jag ska gå för att komma dit…

Känslomässigt har jag en klar självbild av vem jag är och vad jag vill, alltid något!

Jag skulle ljuga om jag skulle säga att yttre faktorer såsom massmedia inte påverkar mig, för det gör det, a lot! Frågan blir, vad är egentligen ”mina värderingar” och vad är egentligen ”andras värderingar” som formar min självbild?

bildspel_yoga(Bild lånad från Google.se)

Kommentera

