Fredag

Sista dagen på min sjukskrivning. Hur ska jag klara att jobba igen? Får hjärtklappning och en klump i magen så fort jag går utanför dörren. Jobbigt med andningen. Känns som huvudet befinner sig i en kakburk.

Jag har svårt att uppfatta vad som sägs. Jag ser att munnen rör på sig, men det tar tid innan orden gör sig förstådd i mitt huvud.

Jag googlar. Ångest. Vanligt i reaktionsfasen vid dödsfall. Jaha.

Jag gruvar mig för begravningen som är den 17/2. Min mamma, du ska inte vara död. Du ska vara hemma med Arne. Skicka fina vykort till Malte. Finnas där när jag ringer. Finnas där för mig när jag behöver dig. Min älskade Mamma ❤

Idag sover jag och Malte hos min vän Ulrika och hans vän Alfred. Ska bli mysigt att ses igen. Bli lite ompysslad med god mat och vin. Stänga av verkligheten för en stund.

Kram 

Kommentera

