Snart 45 år…

Oh my God! Snart fyller jag 45 år, 45 år!

Jag känner mig inte ett dugg äldre än 36 kanske. Själsligen känner jag mig iofs som 85 år nu, men det är en annan femma.

Märker att jag ifrågasätter allt (nästan) i mitt liv just nu, så jag befinner mig säkerligen i en ålderskris… Jobb, bostad, utseende, framtidsmål mm. Som jag har skrivit tidigare, så är jag så ofantligt glad över att jag inte behöver ifrågasätta mitt äktenskap. Där är det solklart och harmoniskt.

Känner en viss sorg över att jag inte fick uppleva lyckan att bli mamma igen, men å andra sidan är jag så grymt lycklig över att vi ens fick Malte, det var ju verkligen ingen självklarhet.

Jag vill ha en förändring. Vet bara inte vilken typ av förändring. Är så trött på detta ekorrhjul som jag skrev om igår. Jag har inga svar på mina frågor och det känns frustrerande, för det betyder att jag inte kan sätta upp några mål. Bara vara och famla i mörkret är inte riktigt min grej. Jag behöver sätta upp mål att sträva efter. Att ha något att se framemot. Min personliga utveckling och resa behöver se ljuset i mörkret.

Kanske ska börja med en ny frisyr? Dock inte den med lugg!

Äsch, jag vet inte – jag vet ingenting om någonting längre 😦

 

Kommentera

