Däckad

God morgon mina fina,
Igår var jag helt däckad när jag kom hem.

Först hämtade jag Malte på skolan. Åkte hem. Bara att skala potatis var en ansträngning.

Malte fick kokt potatis, köttbullar, brunsås och lingonsylt – en favorit.

La mig bredvid Malte i soffan och jag tror klockan var strax efter kl.17.00 när jag somnade och vaknade vid 19-tiden (Maken kom hem efter en stund, så Malte var inte själv).

Var illamående och hade ingen matlust igår, så middagen utebev för min del. Andningen var också jättejobbig. Kändes som hela kroppen höll på att lägga av, läskig känsla.

La mig för natten vid 20.30 och somnade väl ca 21.00.

Ändå var jag väldigt trött när klockan ringde imorse!

Har googlat massor gällande sorg, och allt jag upplever verkar vara vanligt. Eftersom jag aldrig har gått igenom något liknande så har jag ingen ”manual”. Jag har ingen erfarenhet att luta mig mot. Jag famlar i mörkret.

Allt känns som en kamp just nu. Att kliva upp på morgonen. Åka till jobbet. Prestera på jobbet. Åka hem. Hämta Malte. Vara mamma och hustru. Vara social. Vill helst bara kapsla in mig i min bubbla.

Att hålla iordning hemma, tänka på matinköp, fundera ut middagar, tvätta och ens tänka tanken på att städa finns inte just nu.

Har fortfarande ingen matlust.

Kommentera

