Retreat

Hej fina,

Jag har världens bästa Make! Han tar hand om mina åtaganden i helgen, så att jag kan åka till Bubbarsbo för att vila i själen ❤ ❤

Jag har tagit ut en semesterdag och åker imorgon efter det att jag har lämnat Malte på skolan.

I packningen ligger mina myskläder och två böcker. Handla mat kommer jag att göra i Västerås, skönt med en bensträckare.

Den första boken – Åter till kärleken, den är min bibel! Den har jag haft sedan 1993 tror jag. Den är skriven utefter principerna i ACIM; A Course in Miracles.

2408828-origpic-019c24

(Bilden lånad från google.se)

Den boken har allt man behöver tycker jag. Den boken håller mina tankar och inställning till Livet på rätt köln. Tyvärr tar jag mig sällan tid att läsa böcker numera.

Den andra boken som får följa med, är en bok som jag hittade via Facebook. Roligt också att författaren kommer från Söderhamn. Den heter Dina Sanningar.

9789163778360_200x_dina-sanningar_haftad

(Bild lånad av google.se)

Jag kommer att sova länge och mycket. Ta en promenad ner till sjön Lill Svan. Kanske titta in hos grannarna och säga hej. Om lusten faller på, så kanske jag målar lite. Jag har påbörjat en tavla som jag ännu inte vet fortsättningen på…

Jag kommer att njuta av tystnaden och utrymmet till reflektion.

Kram!

 

Kommentera

